برنامه هفته دوم بوندسلیگا و چند خبر کوتاه!


حقیقتش جمعه خیر سرم کنکور دارم٫به خاطر همین مسئله هست که تصمیم گرفتم کمی زود تر وب رو آپ دیت کنم تا بلاگ الکی فکرم رو مشغول نکنه٫خوب همون طور که بر اساس اعلام برنامه بوندس لیگا میبیند بایرن این هفته باید با لورکوزن در بای آرنا بازی کنه٫اگر اشتباه نکنم فصل پیش هم بایرن در همین اوایل فصل بود که در بای آرنا شکست بدی از بایر خورد.به طور حتم مثل همیشه شاهد یک بازی جذاب و دیدنی خواهیم بود مخصوصآ با گزارش بی نظیر فردوسی پور٫البته این بازی تنها دیدار جذاب و دیدنی این هفته از بودنس لیگا نخواهد بود چون زردهای دورتموند باید در وست فالن پذیرای آبی ها ۰۴ باشند٫این بازی هم میتونه خیلی جذاب و دیدنی باشه و سایر بازیهای فعلأ اصلآ اهمیتی نداره. و اما اون چند خبری که گفتم٫اولی مربوط میشه به  پیوستن جواد کاظمیان به تیم ولفسبورگ و خبر دیگر هم در مورد دیگر جواد فوتبال کشورمان اینکه ظاهرآ هنوز وضعیت جواد نکونام برای پیوستن به کایزرسلاترن مشخص نشده



پخش زنده


شبکه ی سوم سیما و شبکه پول ست اسپورت لهستان این بازی رو به صورت زنده پخش خواهد کرد که خوب مطمئنآ همه شبکه سه رو انتخاب خواهند کرد٫ساعت بازی هم اگر اشتباه نکنم باید ساعت 14:30 UK Time یا همون گرینویچ باشه که به ساعت ما به توجه به سه ساعت و نیم جلو بودن ما میشه ساعت ۱۸:۰۰



گفت و گوی مفصل علی کریمی با سایت فیفا : ایران پر است از اعجوبه‌های فوتبال



علی کریمی به عنوان یک ستاره محلی الاهلی دبی می‌توانست به راحتی به زندگی آرام تن دهد اما‏ مرد سال 2004 فوتبال آسیا صحرای خورشید را برای آب‌وهوای سرد‌تر مرکز اروپا رها کرد و به بایرن‌مونیخ، غول آلمان پیوست.

این مقدمه گفت‌وگوی طولانی فیفا با علی کریمی است.


علی کریمی که می‌خواهد در بوندس‌لیگا بدرخشد به پرسش‌های FIFA.COM پاسخ داد:


نخستین هفته‌های حضورت در بایرن‌مونیخ را تجربه می‌کنی؟ ‏‏‏عقیده‌ات در مورد باشگاه جدید چیست؟

همان چیز‌هایی که از باشگاهی در سطح بالای جهان انتظار داریم، اینجا وجود دارد. با آغوش گرم من را در رختکن پذیرفته‌اند. به طوری که می‌خواهم اینجا از سایر بازیکنان قدردانی کنم. همه چیز خوب پیش می‌رود و من با هم تیمی‌هایم کنار آمده‌ام. تنها با زبان ایما و اشاره با بعضی از آنها ارتباط برقرار می‌کنم‏ اما توانسته‌ام با روی ماکای و اوون هارگریوز انگلیسی حرف بزنم.

چه زمانی و چگونه متوجه شدی که بایرن علاقه دارد که با تو قرارداد ببندد؟

آنها ابتدا مدت‌ها پیش تحقیق خود را شروع کرده بودند. روشن است بایرن مونیخ گروهی از بازیکنان را در نظر می‌گیرد. با گذشت زمان آنها علاقه‌شان را نشان دادند و سرانجام پیشنهاد رسمی خود را ارائه کردند. بی اندازه افتخار می‌کنم که به باشگاه با کلاس جهانی مانند بایرن رفتم. در الاهلی دبی بودم که پیشنهاد آنها به دستم رسید. طبیعی است از جایی که آمده‌ام بسیار خوشحال هستم. از موناکو نیز پیشنهاد داشتم اما اگرچه آنها تیم عالی هستند اما بایرن در سطح متفاوتی قرار دارد. اگر شانس بازی کردن برای چنین باشگاه بزرگی به دست بیاوری باید از آن استفاده کنی.

سومین ایرانی هستی که به بایرن رفتی اما هم‌تیمی‌هایت دایی و هاشمیان هرگز در این تیم جا نیفتادند آیا سرنوشت متفاوتی خواهی داشت؟

علی دایی و وحید هاشمیان دو نفر از بهترین بازیکنان کشورمان هستند. شاید آنها بدشانس بودند یا اتفاق دیگری رخ داد. تاکنون من چیزی به دست نیاورده‌ام پس این نخستین چالش بزرگ من است. از تمام توانم استفاده می‌کنم باید ببینیم که چه اتفاقی رخ می‌دهد.

آیا از دایی و هاشمیان سفارش و توصیه‌ای پیش از بله گفتن به بایرن درخواست کردی؟

هنگامی که برای تیم ملی تمرین می‌کردیم در مورد این موضوع حرف زدیم. می‌کوشم تا یکی دو گام در تمرین پیش بیفتم. اما نکته‌ی مهم این است که چگونه پیشرفت و بازی کنم. باید به خودم توجه کنم. چیزی که بیشتر از همه این دو به آن اشاره کرده‌اند اساس تمرینات در بوندس‌لیگا بود.

در مورد موضوع تمرین‌ها، فلیکس ماگات را به عنوان پدیده‌ی تمرین‌های سخت‌گیرانه می‌شناسم...

از تمرین‌های سخت‌گیرانه‌ی ماگات آگاه بودم، برای همین خودم را برای این فصل آماده کرده‌ام و مشکلی با آن نداشتم و به تمرین‌هایم ادامه می‌دهم. اگرچه باید اعتراف کنم در زندگی‌ام این چنین تمرینی نداشته‌ام. خوشبختانه تا کنون توانسته‌ام با آن کنار بیایم.

باید با فرهنگ و زبانی کاملا جدید خو بگیری که مدتی طول می‌کشد. اما، تنها قراردادی یک ساله داری آیا این مدت کمی نیست؟

حقیقت دارد که من تنها برای یک سال قرارداد امضا کرده‌ام. اگرچه این قرارداد یک گزینه هم دارد اگر معیارهای روشن و معین کامل شود قرارداد به طور خودکار تمدید می‌شود. اما، اکنون به آن فکر نمی‌کنم. تنها می‌کوشم که از تمام توانم استفاده کنم.

نمی‌تواند آسان باشد چرا که از فرهنگی کاملا متفاوت به اینجا آمده‌ای. چه کاری می‌خواهی انجام بدهی تا هر چه زودتر با شرایط کنار بیایی؟

برنامه‌های پیش از شروع فصل بی‌اندازه سخت بوده‌اند. وقت آزاد نداشته‌ام. به محض این که بتوانم زبان آلمانی را خواهم آموخت.

اگر همه چیز مانند برنامه پیش برود در آینده چه چیزی در انتظار علی کریمی است؟

به آنچه که ممکن است دو یا سه سال آینده رخ بدهد علاقه‌ای ندارم. تنها می‌کوشم که از تمام توانم استفاده کنم. آرزوی من کامیابی در بایرن است و بی‌تردید این اولویت نخست من است. اجازه بدهید صبر کنیم و ببینیم پس از آن چه اتفاقی رخ می‌دهد. این دوران سرنوشت‌سازی در حرفه‌ی من است. برای همین صد در صد به فوتبال می‌اندیشم و هر کاری را که سبب شود در بایرن موفق شوم را انجام می‌دهم.

به تازگی با راهیابی به رقابت‌های جام جهانی 2006 آلمان طعم موفقیت را چشیده‌ای. ایران در این تورنمنت چه چیزی به دست می‌آورد؟

تا حالا تنها رسیدن به مرحله نهایی این رقابت‌ها به خودی خود موفقیت بزرگی بوده است اکنون که ما به آن رسیده‌ایم می‌خواهیم برای جامعه‌ی بزرگ ایران نمایش خوبی داشته باشیم و با سرهای بالا به خانه بازگردیم. نمی‌گویم که قهرمان می‌شویم من انسان رویایی نیستم اما بالا رفتن از گروهمان موفقیت جالبی خواهد بود.

این نخستین حضور تو در رقابت‌های جام جهانی است از نظر شخصی این برای تو چه معنی دارد؟

هر بازیکن فوتبالی در رویای به میدان رفتن در این رقابت‌ها است. روند آماده‌سازی‌ام در بایرن به من اجازه می‌دهد تا برای کشورم در بهترین شرایط باشم تا بتوانم به کشورم کمک کنم.

جام جهانی آینده در آلمان برگزار می‌شود آیا این دلیل انتقالت به اینجا بود؟

زمانی که پیشنهاد بایرن را دریافت کردم هنوز روشن نبود که ایران بتواند به مرحله نهایی رقابت‌ها راه پیدا کند. هدف اصلی من رفتن به مونیخ بود و به میزبانی آلمان ارتباطی نداشت. اما روشن است که این یک امتیاز است. یک سال برای گرم کردن خودم وقت دارم.

ایران در هر مسابقه مرحله‌ی مقدماتی به طرز چشمگیری پیشرفت کرد دلیل آن چه بود؟

از رقابت‌های مرحله‌ی مقدماتی‌مان راضی نیستم. در بعضی از بازی‌ها خوب نبودیم. اما، این گونه که آنها می‌گویند در پایان نتیجه را به حساب می‌آورند. امتیازهای لازم را به دست آوردیم و به هدفمان رسیدیم. اما اگر می‌خواهیم جایی در مرحله‌ی نهایی بازی‌ها داشته باشیم باید عملکرد بهتری داشته باشم.

بزرگ‌ترین رقیبتان برای رسیدن به مرحله نهایی جام جهانی چه تیمی بود؟

ژاپن حریف اصلی ما بود اما سایر تیم‌ها را هم به سختی می‌توان ضعیف نامید. انگیزه و اشتیاق نقش اساسی در رقابت‌های جام جهانی بازی می‌کند. خوشبختانه توانستیم به خوبی مبارزه کنیم.

نقاط قوت ایران چیست و در چه منطقه‌هایی پیش از جام جهانی فضایی برای پیشرفت وجود دارد؟

همه تیم‌های مرحله نهایی از نظر بدنی صد در صد آماده خواهند بود. می‌توانیم از این لحاظ پیشرفت کنیم. ما عجوبه‌های عالی‌ای داریم. مربی باید بهترین ترکیب را پیدا کند. البته اگر بخواهیم در آلمان شانسی داشته باشیم.

تیم ملی ایران آمیزه‌ای از حرفه‌ای‌های با تجربه و استعدادهای جوان است. فکر می‌کنی چه کسی به عنوان ستاره از این کشور چهره شود؟

نمی‌خواهم به نام ستاره‌ای اشاره کنم. اما، این حقیقت دارد که ما گروهی از استعدادهای بی‌نظیر را داریم. تا زمانی که با آنها با دقت برخورد می‌شود ایران باید هر سال نیرومند و نیرومندتر شود.

فوتبال در ایران روند رو به رشدی دارد دلایل صعود منظم ایران در رده‌بندی‌های جهانی چیست؟

مردم اینجا بسیار عاشق فوتبال هستند. بسیاری در رده‌های سازماندهی و مدیریتی کار خود را انجام می‌دهند. اگرچه من در این زمینه از کار آنها راضی نیستم. به عقیده‌ی من باید با سایر کشورها ارتباط نزدیکی داشته باشیم. نکته‌های فراوانی بیاموزیم و فرصت‌ها و ویژگی‌هایی که آنجا پیدا می‌کنی را به خانه بیاوری. اگر این اتفاق رخ بدهد راضی خواهم شد که در رده‌ی ملی آینده روشنی را پیش رو داریم.

این روزها شایعه سیاسی کوچک اما غیر قابل انکاری در مورد حضور بازیکنانی از جهان اسلام به اروپا شنیده می‌شود. نظر شما در این مورد چیست؟

شخصا با هر کسی که ملاقاتش می‌کنم برخورد یکسانی دارم. به طرز تفکر سیاسی و مذهبی اشخاص علاقه‌ای ندارم. اساسا آمده‌ام که فوتبال بازی کنم. من سفیر هیچ کسی نیستم.


سایت رسمی باشگاه بایرن مونیخ به زبان چینی هم راه اندازی شد٫پیش تر سایت بایرن برای فوتبال دوستان ژاپنی با زبان ژاپنی قابل استفاده بود.